W tym poście przedstawię krajowy rynek transportowy.
Firmę jaka chcemy założyć jest przedsiębiorstwo spedycyjno-
przewozowe.
Zacznę od wyjaśnienia różnicy między przewoźnikiem a
spedytorem.
Przewoźnik jest to osoba która wykonuje transport na rzecz klienta
osobiście bądź przez pośrednictwo spedycje.
Spedytor jest to osoba która profesjonalnie zajmuje się
organizacją transportu, usługę spedycyjna charakteryzuje niematerialność.
Klient nabywa proces, radę, wynik, a o jakości przekonuje się dopiero po uzyskaniu
świadczenia.
Rynek przewozowo- spedycyjny w Polsce jest dość dobrze rozwinięty, ale z pewnością
jest na nim miejsce dla nowych firm. Oferta firmy spedycyjno- przewozowej powinna charakteryzować się wysokiej jakości taborem, terminowością
dostaw i kompetentnymi kierowcami.
Celem firmy jest świadczenie usług transportowych i
spedycyjnych na
najwyższym poziomie jakościowym, spełniających potrzeby i
oczekiwania
klientów. Tak postawione cele firma osiągnie, przyjmując
jako swoją misję,
pomaganie klientom w osiąganiu sukcesów przez świadczenie
najwyższej
jakości, terminowych, bezpiecznych, solidnych i niezawodnych
usług transportu krajowego
Spis treści:
1.Klienci naszej firmy
2. Cel i zasoby osobiste
3. Produkt i usługa
4. Analiza potencjału firmy i otoczenia(Analiza SWOT)
5. Potrzeby klientów
– jakie są i czy produkt/usługa je zaspokoi
6. Kształtowanie ceny
produktu/usługi
7. Dystrybucja
8. Rynek
9. Konkurencja
10. Rynek docelowy,
klienci odbiorcy usług
11. Sprzedaż i
marketing
12. Wybór PKD
13.Licencja
14. Koszty
prowadzenia firmy
1. Klienci naszej
firmy
Najczęściej klientami firmy świadczącej usługi transportu
drogowego towarów są inni przedsiębiorcy(typ biznesu B2B), z terenu całego
kraju. Firma powinna zdobyć stałe zlecenia, tj. podpisać umowy długoterminowe z
częścią z nich.
2. Cel i zasoby
osobiste
Prowadzenie firmy świadczącej usługi transportowe wymaga
spełnienia wielu
uwarunkowań prawnych i niemałych nakładów finansowych. Osoby
planujące
uruchomienie działalności w zakresie transportu, jeśli
zamierzają wykonywać
przewozy osobiście muszą spełniać wymogi dla kierowców
określone w ustawie
– Prawo o ruchu drogowym, czyli posiadać uprawnienia do
kierowania pojazdami
o określonej ładowności. Jeżeli będą zatrudniać osoby do
wykonywania transportu,
wymogi te muszą spełniać jedynie te osoby.
Osoba zarządzająca przedsiębiorstwem musi legitymować się
certyfikatem
kompetencji zawodowych. Certyfikat kompetencji zawodowych
jest dokumentem
potwierdzającym posiadanie przez przewoźnika kwalifikacji i
wiedzy niezbędnych
do podjęcia i wykonywania działalności gospodarczej w
zakresie transportu drogowego.
zakres wiedzy, którą przewoźnik powinien posiadać, aby
pomyślnie zaliczyć egzamin i uzyskać certyfikat zależy od:
— posiadanej praktyki
zawodowej (do lub powyżej 5 lat praktyki doświadczenia przedsiębiorcy
wykonującego transport drogowy);
— uzyskanych
wcześniej uprawnień (posiadanie certyfikatu krajowego);
— rodzaju zgłoszonej działalności (przewóz osób lub rzeczy);
— zakresu zgłoszonej działalności (przewozy krajowe lub
zagraniczne).
Wymieniony zakres wiedzy wpływa na rodzaje egzaminów i
rodzaje certyfikatów.
Certyfikat kompetencji zawodowych w międzynarodowym
transporcie drogowym
osób lub rzeczy jest jednocześnie certyfikatem w krajowym
transporcie osób lub
rzeczy. zakres wiedzy i umiejętności praktycznych wymaganych
na egzaminie
na certyfikat w międzynarodowym transporcie drogowym jest
znacznie szerszy
niż tylko w samym krajowym transporcie drogowym. Certyfikat
można uzyskać
zdając jeden lub w dwa egzaminy. Pierwszy wariant jest mniej
kosztowny (jedna
opłata za egzamin), ale bardziej ryzykowny, gdyż wystarczy,
że negatywnie będzie
oceniony jeden z elementów egzaminu (test lub zadanie),
wówczas wynik końcowy egzaminu jest negatywny. Drugi wariant jest droższy (dwie
opłaty za dwa
egzaminy), ale bezpieczniejszy, gdyż przewoźnik podchodzi
najpierw do egzaminu
krajowego i uzyskuje certyfikat krajowy, a w następnym
terminie przystępuje do
egzaminu na certyfikat międzynarodowy – jako uzupełniający i
otrzymuje certyfikat międzynarodowy.
Warunki uzyskiwania certyfikatu kompetencji zawodowych nie
są dla przewoźników jednakowe.
Ustawodawca określił dwie grupy przewoźników, tych:
— którzy posiadają
udokumentowaną praktykę na stanowisku szefa firmy;
— którzy nie posiadają udokumentowanej praktyki na
stanowisku szefa firmy.
Przewoźnicy należący do pierwszej z tych grup zdają egzamin
łatwiejszy - tylko
same testy. Druga grupa ma egzamin trudniejszy, gdyż oprócz
testów rozwiązuje
Pomyślnie zaliczony egzamin jest potwierdzony przez instytut
Transportu samochodowego Certyfikatem Kompetencji zawodowych w Krajowym
Transporcie
Drogowym Rzeczy, niezbędnym do wykonywania działalności w
omawianym
zakresie.
3. Produkt/usługa
W usługach spedycyjnych trudno jest mówić o wizerunku
produktu, gdyż jest on niematerialny.
Na wizerunek produktu materialnego składają się następujące
elementy: nazwa, znak towarowy, kolor i opakowanie, jakość, usługi dodane,
obraz produktu w oczach klienta.
Firma zajmować się będzie wykonywaniem krajowego przewozu
rzeczy specjalistycznymi pojazdami samochodowymi. Według ustawy o transporcie
drogowym za pojazdy uważa się również zespoły pojazdów składające się z pojazdu
samochodowego i przyczepy lub naczepy. Transport towarów będzie wykonywany na zlecenie
zamawiającego transport, odpłatnie. usługi transportowe wykonywane będą przy
użyciu własnych środków transportu, zakupionych na potrzeby planowanej
działalności gospodarczej.
Firma oferować będzie krajowe drogowe usługi przewozowe
towarów przy pomocy
specjalizowanych pojazdów, np.: samochody przekraczające
3,5t; samochody
nie przekraczające 7,5t; ciągniki siodłowe; samochody z HDS-em;
przyczepy;
naczepy; dłużyce; patelnie; beczki, zestawy itp.; samochody
do przewozu ładunków ponadgabarytowych.
4. Analiza potencjału firmy i otoczenia(Analiza SWOT)
Zakładając firmę usługową transportu drogowego towarów,
należy przeanalizować sytuację i warunki, w jakich będzie działać, jakie są
plusy i minusy jej prowadzenia (mocne i słabe strony naszego przedsięwzięcia),
co można uznać za cechy
sprzyjające, (szansa rozwoju), a co stanowi barierę rozwoju
(zagrożenia).
Atuty naszej firmy i szansa, jaką stwarza otoczenie,
sprzyjające osiągnięciu sukcesu to:
— nowe pojazdy
samochodowe,
— duży wybór pojazdów specjalizowanych,
— znajomość potrzeb klientów,
— znajomość rynku,
— elastyczność, dostosowanie się do wymogów klienta,
— możliwość rozszerzenia działalności o transport
międzynarodowy,
— możliwość pozyskiwania stałych klientów,
— polecanie usług przez zadowolonych klientów,
— wzrost gospodarczy, powstawanie nowych firm, bogacenie się
społeczeństwa,
— wzrost gospodarczy, bogacenie się społeczeństwa.
Słabe strony naszego przedsięwzięcia i zagrożenia ze strony
otoczenia to:
— brak wypracowanej
renomy firmy,
— brak stałych klientów,
— kryzys gospodarczy, upadłość firm będących klientami,
— możliwość pojawienia się nowych konkurentów,
— zagrożenia związane z rozwojem nowych potrzeb klientów,
— zmienność przepisów prawnych dotyczących małych i średnich
przedsię-
biorstw,
-ceny paliw,
— niestabilna
polityka państwa.
Poza sporządzeniem Analizy SWOT, ważna jest analiza klimatu
i sytuacji ekonomicznej oraz porównanie firmy z jej konkurentami na rynku. Do
analizy konkurencji również może być wykorzystana analiza SWOT- łatwiej wówczas
porównać swoją własną sytuację z pozycją głównych konkurentów. Małe firmy
spedycyjno- przewozowe, odznaczają się elastycznym i opartym na partnerskich
relacjach podejściem do klienta, co może stanowić ich mocną stronę. Duże mają z
kolei większe zasoby, mogą czerpać z
efektów korzyści skali (economy of scale), co stanowi o ich mocnej stronie i
przewadze na rynku.
5. Potrzeby klientów
– jakie są i czy produkt/usługa je zaspokoi
Potrzebą klienta jest, aby towar dotarł w określone miejsce,
o określonym czasie, w takim stanie, w jakim dotrzeć powinien i za określoną
cenę.
Aby tę potrzebę
zaspokoić usługi oferowane przez naszą firmę powinny być wykonywane fachowo.
6. Kształtowanie ceny
produktu/usługi
W warunkach wolnej konkurencji ceny mogą być kształtowane
dowolnie, jednak
aby nasza działalność była opłacalna i zakończyła się
sukcesem, trzeba wziąć
pod uwagę także możliwości finansowe naszych potencjalnych
klientów. Marża
dopasowywać załadunki i rozładunki towarów na możliwie
najkrótszych odległościach, tak, aby nie było pustych przejazdów, gdyż podnoszą
one koszty.
Przykład:
Obliczenie frachtu (kursu) na odległości 100 km transport
krajowy:
Przychód: cena za 100 km x 3,50zł ( cena średnia)
= 350 zł + 23% VAT = 430,5 zł
Koszty: 35L On x 5,50 zł ( średnio) = 192,50 zł
Winieta dzienna – 12 zł = 12 zł
Dieta kierowcy dzienna – 23 zł = 23 zł
Pozostałe koszty (amortyzacja, telefon, ubezpieczenie) =
42,50 zł
Razem koszty = 270zł
zysk = 160,5 zł
Marża w transporcie powinna utrzymywać się na granicy
30-40%. Powinna ona
zabezpieczyć w przyszłości zakup nowszego środka transportu,
utrzymanie firmy
w dobrej kondycji, rozszerzenie działalności gospodarczej,
np. o transport międzynarodowy .
7. Dystrybucja
Dystrybucja usług odbywać się będzie poprzez stronę
internetową firmy, telefonicznie, poprzez rozsyłanie oferty pocztą mailową i
tradycyjną, a także pośrednio
poprzez polecenia klientów. Rozpowszechnione są tzw.
internetowe giełdy transportowe, na których sprzedaje się i kupuje ładunki,
informuje o wolnych pojazdach.
strony te są dość bezpieczne, gdyż umieszczone są tam dane
firm oraz wszelkie
informacje o nich od innych kontrahentów, tzw. polecenia.
8. Rynek
Obszarem geograficznym działania firmy jest terytorium: cała
Polska.
9. Konkurencja
Firma spedycyjno- przewozowa będzie funkcjonować w warunkach
konkurencji – działające już firmy transportu towarowego mają wypracowaną
własną markę i stałych klientów. nasza polityka konkurencji powinna opierać się na promocjach,
ciągłym doskonaleniu jakości
usług, utrzymywaniu sprawnego taboru samochodowego oraz jego
rozszerzaniu.
Aby być konkurencyjną firma powinna doskonalić ofertę
wychodząc naprzeciw
oczekiwaniom klientów, poprzez:
— inwestowanie w
nowoczesny tabor samochodowy,
— partnerską współpracę z zaufanymi i solidnymi dostawcami,
— podnoszenie kwalifikacji personelu świadomego swojej odpowiedzialności
za jakość oferowanych usług i środowisko naturalne,
— badanie zadowolenia klientów,
— monitorowanie jakości realizowanych usług,
— przestrzeganie wymagań przepisów i aktów prawnych mających
zastosowanie w działalności usługowej firmy,
— stałe ograniczanie
emisji spalin do atmosfery,
— prowadzenie bezpiecznej dla środowiska gospodarki
odpadami,
— prowadzenie racjonalnej gospodarki wodnej, materiałowej
oraz energetycznej.
10. Rynek docelowy,
klienci odbiorcy usług
Klientami firmy świadczącej transport towarowy są głównie
klienci instytucjonalni,
ale również osoby prywatne. Oczekują oni fachowej obsługi,
załadunku i rozładunku towarów, terminowości w odbiorze i dostarczeniu towaru
oraz przystępnych cen. Liczba klientów jest w zasadzie nieograniczona, a
uzależniona od rodzaju
11. Sprzedaż i
marketing
Warunkiem sprzedaży każdego produktu/usługi jest dotarcie do
odbiorcy z informacją o produkcie/usłudze i zachęcenie go do zakupu, a więc
skuteczna promocja.
Celem działań promocyjnych dla naszej firmy powinno być:
— dostarczenie
informacji o naszej ofercie i o tym co ją wyróżnia,
— kreowanie lojalności klientów i zachęcania ich do
regularnego korzystania
z usług firmy.
Wizytówką kreującą wizerunek firmy jest własna strona
internetowa. strona powinna być czytelna i łatwa w obsłudze. Do zalet tej formy
przekazu należy przede wszystkim: dostępność z każdego miejsca, przez całą dobę. To
także obustronny
kontakt pomiędzy klientem a firmą (pocztą elektroniczną, w
formie zadawania
pytań on-line, czy możliwości rezerwacji terminów usług,
składania zamówień).
statystycznie to najtańszy sposób reklamy, stosowany na
świecie. na stronie internetowej możemy również zamieścić zdjęcia, dodatkowe
informacje, ilustrujące
obszernie zalety naszej oferty, uwiarygodniając ją, a które
trudno zmieścić na
przykład na ulotkach. Warto, aby zawierała pełną ofertę
usług transportowych,
zdjęcia pojazdów, dane teleadresowe i informacje
potwierdzające kompetencje
i uprawnienia przewoźnika. Pamiętajmy jednak, by zadbać o
to, aby prezentowane
na naszej stronie ilustracje, obrazujące ofertę,
odzwierciedlały faktycznie usługi,
jakie oferujemy w danej cenie.
najpowszechniejszą formą promocji, jaką zwykle stosują
firmy, jest reklama.
Celem reklamy jest zbliżenie odbiorcy do produktu/usługi,
wywieranie na niego
wpływu oraz zachęcenie do zakupu. najtańszą i najbardziej
rozpowszechnioną
formą drukowanej reklamy jest ulotka, zawierająca
prezentację oferty. stosunkowo tanim, wygodnym i efektywnym środkiem przekazu
wizualnego jest plakat.
Dobra ulotka i plakat informujące o produkcie/usłudze,
powinny być czytelne,
komunikatywne i estetyczne. Dla upowszechnienia informacji o
naszej firmie,
powinniśmy opracować własną ulotkę i plakat, prezentujące
ofertę, pamiętając, że
podstawą dobrej reklamy jest fakt, że ma ona zwracać uwagę
odbiorców. Można
wpłynąć na ich atrakcyjność między innymi przez
zamieszczenie intrygującego
nagłówka lub stwierdzenia, ciekawego zdjęcia, grafiki.
Plakat lub ulotka bardzo
ważną rolę odgrywają szczególnie w początkowej fazie
wchodzenia naszej firmy
na rynek. Poprzez tę formę reklamy informujemy potencjalnych
klientów o lokalizacji naszej firmy.
zadbajmy także, by w naszej firmie zawsze były dostępne dla
klientów wizytówki,
zawierające podstawowe informacje takie, jak: nazwę, adres
kontaktowy i krótką
informację o ofercie.
nowopowstała firma transportowa może się też zareklamować
poprzez ogłoszenia w prasie lokalnej, regionalnej i krajowej. Można wykupić
pojawianie się ogłoszenia
na kilka tygodni z góry, gazety wówczas z reguły udzielają
rabatów.
inne powszechne formy reklamy, które powinniśmy zastosować
to – tablice informacyjne przy drodze, ogłoszenia w internecie, czy
uczestnictwo w targach.
Jak założyć firmę usługową transportu drogowego towarów branżowych
w celu nawiązania współpracy z potencjalnymi klientami i poznawania
branżowych nowości technicznych.
Jeśli finanse na to pozwalają można zareklamować swoje
usługi w radiu i telewizji.
W tym przypadku im większy zasięg tych mediów tym lepiej.
12. Wybór PKD
Wybierając określony rodzaj działalności powinniśmy ją od
razu oprzeć o Polską
Klasyfikację Działalności (PKD), ponieważ dokonując
zgłoszenia do ewidencji
działalności gospodarczej, właśnie według PKD określamy
działalność, jaką będzie się zajmować firma. Przykłady klasyfikacji dotyczące
transportu drogowego
towarowego zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności:
— 49.41.Z Transport
drogowy towarów
— 52.10.B Magazynowanie i przechowywanie pozostałych towarów
— 52.24.C Przeładunek towarów w pozostałych punktach
przeładunkowych.
Podjęcie i wykonywanie transportu drogowego wymaga uzyskania
odpowiedniej licencji na wykonywanie transportu drogowego. Licencji udziela się
na czas oznaczony,
nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat,
uwzględniając wniosek przedsiębiorcy.
Aby otrzymać licencję przedsiębiorca musi spełnić
następujący szereg warunków:
— członkowie organu
zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzające
spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy
– osoby prowadzące działalność gospodarczą, spełniają wymogi
dobrej
reputacji; wymóg dobrej reputacji nie jest spełniony lub
przestał być spełniany przez te osoby, jeżeli:
a) zostały skazane prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa
umyślne: karne skarbowe, przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu,
obrotowi gospodarczemu, wiarygodności dokumentów, ochronie
środowiska lub warunkom pracy i płacy albo innym przepisom dotyczącym
wykonywania zawodu,
b) wydano w stosunku do tych osób prawomocne orzeczenie
zakazujące wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu
drogowego;
— przynajmniej jedna
z osób zarządzających przedsiębiorstwem lub osoba
zarządzająca w przedsiębiorstwie transportem drogowym
legitymuje się
certyfikatem kompetencji zawodowych;
— posiada sytuację
finansową zapewniającą podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w
zakresie transportu drogowego określony dostępnymi
środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości:
a) 9 000 euro – na pierwszy pojazd samochodowy przeznaczony
do transportu drogowego,
b) 5 000 euro – na każdy następny pojazd samochodowy;
Jak założyć firmę usługową transportu drogowego
towarów— przedsiębiorca osobiście
wykonujący przewozy i zatrudnieni przez przedsiębiorcę kierowcy, a także inne
osoby niezatrudnione przez przedsiębiorcę,
lecz wykonujące osobiście przewozy na jego rzecz, spełniają
wymagania
określone w przepisach ustawy, przepisach ustawy z dnia 20
czerwca 1997
r. – Prawo o ruchu drogowym oraz w innych przepisach określających
wymagania w stosunku do kierowców, a także nie byli skazani prawomocnym
wyrokiem sądu za przestępstwa umyślne przeciwko
bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, wiarygodności dokumentów lub środowisku;
— posiada tytuł
prawny do dysponowania pojazdem lub pojazdami samochodowymi spełniającymi
wymagania techniczne określone przepisami prawa
o ruchu drogowym, którymi transport drogowy ma być
wykonywany.
Posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i
prowadzenie działalności
gospodarczej w zakresie transportu drogowego potwierdza się:
1) rocznym sprawozdaniem finansowym;
2) dokumentami potwierdzającymi:
a) dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na
rachunkach
bankowych lub dostępnymi aktywami,
b) posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych
papierów wartościowych,
c) udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
d) własność nieruchomości.
Licencji udziela się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek ten powinien
zawierać:
1) oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców albo w ewidencji
działalności gospodarczej;
3) określenie rodzaju i zakresu, a w krajowym transporcie
drogowym taksówką
– także obszaru;
4) rodzaj i liczbę pojazdów samochodowych, którymi dysponuje
przedsiębiorca
ubiegający się o udzielenie licencji;
5) czas, na jaki licencja ma być udzielona
14. Koszty
prowadzenia firmy usługowej transportu
drogowego towarów
Budżet początkowy
Rozpoczęcie prowadzenia działalności w zakresie transportu
towarowego drogowego wymaga zgromadzenia sporych środków finansowych.
szacunkowe koszty
założenia firmy transportu towarowego mogą wynosić:
— posiadanie
odpowiednich środków finansowych lub majątku gwarantującego podjęcie i
prowadzenie tej działalności:
– na pierwszy pojazd przeznaczony do transportu towarowego
– 9 000 euro (ok. 40 000 zł)
– na każdy następny taki pojazd – 5 000 euro (ok. 22 000 zł)
— koszty kwalifikacji
wstępnej kierowcy – 5 000 – 6 000 zł
— koszty licencji na przewóz rzeczy – 800 – 1 000 zł
— koszty świadectwa kierowcy – 10 – 40 zł
— koszty egzaminu w zakresie krajowego transportu drogowego
– 400 zł
— koszty certyfikatu kompetencji zawodowych – 300 zł
— koszty winiety rocznej – do 1 800 euro (ok. 8 000 zł)
— strona internetowa – 1000 zł – 2000 zł
— koszty rejestracji działalności – 300 zł
— koszty ulotek, wizytówek – 500 zł
— koszty wyposażenia
biurowego (komputer, drukarka, telefon, meble) – 3 500 zł.
Razem koszty początkowe mogą wynieść od 59 810 zł (jeśli
działalność będzie
rozpoczęta z jednym pojazdem), do 140 040 zł (przy
założeniu, że przedsiębiorca
będzie startował z 4 pojazdami).
Budżet operacyjny
W przykładowym budżecie operacyjnym prowadzenia firmy
transportu towarowego krajowego przyjęte zostały następujące założenia:
— przedsiębiorca
posiada jeden środek transportu;
— przedsiębiorca
zatrudnia jednego pracownika;
— wynagrodzenie pracownika – 2 000 zł netto
— ilość przejechanych kilometrów w roku – 54 000 km;
— stawka za kilometr – 3,50 zł;
— ubezpieczenia społeczne dotyczą przedsiębiorcy i
pracownika.
Przykład budżetu na 12 miesięcy:
Przychód PLN
Przychody ze sprzedaży usług
189 000,00
Razem przychód 189 000,00
Koszty zmienne
Koszty wynagrodzeń 39
500,00
Razem koszty zmienne 39 500,00
Przychód brutto (Przychody – koszty zmienne) 149 500,00
Koszty stałe
zużycie materiałów i energii (3 668 zł/m-c) 44 016,00
Telefon (200 zł/m-c) 2 400,00
ubezpieczenie samochodu ( 3 000 zł/rok) 3 000,00
Koszty księgowe (200 zł/m-c) 2 400,00
ubezpieczenia społeczne (1 297 zł) 15 564,00
Razem koszty stałe 67 380,00
zysk brutto (przychód brutto – koszty stałe) 82 120,00
Finansowanie działalności:
http://www.online-finance.pl/
Kierowca w transporcie krajowym siedząc cały tydzień za kółkiem nie będzie jeździł za 2000 zł netto, trzeba liczyć 3000 zł
OdpowiedzUsuńOgólnie u nas się wszystkich wykorzystuje, byle zedrzeć i już, a to, że pracuje człowiek to nikogo nie obchodzi, bo po co
UsuńTo jest tylko przykład, wyliczenia będą się zmieniały z czasem- ceny benzyny, ceny wynagrodzeń itp. Znam kierowców co nie mają nawet tych 2 tys netto, znam tez takich co mają 5 tys zł.
OdpowiedzUsuńJesli liczysz ze bedziesz mial kierowce za 2000 tys m-c to twoja firma a raczej pseudo firma dlugo nie pociagnie dobry kierowca kosztuje no chyba ze chcesz miec rotacje na samochodzie szczerze to zapomnij transport to droga zabawka wiem bo mam taka zabaweczke pzdr.
OdpowiedzUsuńNo teraz to kierowcy muszą mieć dobrze płacone. Za 2000 tys. to rzeczywiście rzadko już spotyka takich. A jak masz jeszcze taką firmę jak http://www.ekobus.pl/, że oferujesz także transport międzynarodowy, to musisz dbać o pracowników. Wiadomo, na swoim biznesie chce się zarobić, ale trzeba najpierw się namęczyć
OdpowiedzUsuńA może rozszerzyć działalność o transport międzynarodowy? Ja w przyszłości chciałbym stworzyć firmę na miarę http://spaarmann.pl/index.php/pl/.
OdpowiedzUsuńA może warto jest przyjrzeć się innym firmą transportowym i spojrzeć na to, jakie oni mają usługi? Może to nie musi być zwykła firma kurierska lub zwykły przewóz osób? Może warto zainwestować w coś bardziej niestandardowego?
OdpowiedzUsuńSprawdź Optima LG - korzystam z ich usług od dawna, mają bardzo konkurencyjne ceny
OdpowiedzUsuńFirma transportowa to świetny pomysł na biznes zwłaszcza transport zagraniczny. Tylko gorzej znaleźć dobrych kierowców obytych w temacie. Ja sobie wymyśliła, że zainwestuję w firmę związana z wyposażeniem magazynów taka jak np tutajhttp://nedcon.pl/regaly-paletowe. i zastanawiam się czy warto?
OdpowiedzUsuńJakim transportem zajmuje się ta firma- http://www.ekspo-trans.pl/kontakt ?
OdpowiedzUsuńJakim transportem zajmuje się ta firma- [url]http://www.ekspo-trans.pl/kontakt[/url] ?
OdpowiedzUsuńWłasna firma to ciężki kawałek chleba. Pamiętaj o tym. Moim zdaniem warto zadbać o detale, to naprawdę ważne. Każdy powinien zadać sobie pytanie - czy spółka jawna jest lepsza od spółki zoo. Moim zdaniem to naprawdę ważne pytanie. Ja na stronie internetowej http://www.spolka.org/ znalazłem bardzo wiele ciekawych informacji.
OdpowiedzUsuńFajny pomysł. Możesz też z czasem rozszerzyć działalność o transport zagraniczny.
OdpowiedzUsuńPolecam firmę transportową http://adecon.pl/
OdpowiedzUsuńDziałają w międzynarodowym obszarze obsługując również transport szczególnego traktowania. Zapraszam do obejrzenia ich strony internetowej, na pewno będziesz chciał wzorować się na nich :)
W bardzo przystępny sposób wyjaśnione zagadnienia z zakresy transportu i spedycji. Transport krajowy na początek a potem jak działalność zacznie przynosić zyski to można ją rozszerzyć na transport międzynarodowy. Aczkolwiek trzeba pamiętać, że własna firma to ciężki kawałek chleba.
OdpowiedzUsuńNajtrudniej zdobyć zdecydowanie zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, dodatkowo należy około tysiąca złotych za owy papierek. Kolejne przeszkody mamy kiedy chcemy uzyskać pozwolenie na transport międzynarodowy. A to dopiero początek drogi. Zdecydowanie najdroższy w zakupie jest ciągnik siodłowy oraz naczepa, która np. w przypadku przewożenia owoców musi być chłodnią. Dobrym wyjściem aby rozłożyć płatność jest leasing z firmy https://klf24.pl/ która to pomoże nam także w obliczeniu odpowiedniej długości oraz wysokości spłaty. Opłacenie pracownika to także duży wydatek. Tak więc jak widać, wyjście z urzędu to dopiero początek naszej krętej drogi :)
OdpowiedzUsuńFirmy transportowe mają sporo pracy. Dobry pomysł.
OdpowiedzUsuńZałożenie firmy transportowej to dobry pomysł. Musisz mieć jednak pewien kapitał na start. Bez tego może być Ci trudno, bo konkurencja jest dość duża. Wszystko też zależy od tego, co chciałbyś transportować, bo to też jest istotne.
OdpowiedzUsuńPracując w transporcie krajowym warto jest znać język angielski. Znajomość podstawowych zwrotów branżowych bardzo przydaje się w dzisiejszych czasach - https://lincoln.edu.pl/warszawa/blog/25-angielskich-zwrotow-zwiazanych-z-transportem/ np. przy nawiązywaniu nowych kontaktów z klientami. Czasami może się zdarzyć klient pochodzący z innego kraju, a wtedy znajomość języka bardzo przydaje się w komunikacji.
OdpowiedzUsuńFajnie czyta się taki artykuł z perspektywy lat, które minęły. Weźmy na przykład transport ponadgabarytowy. Niby przepisy się za bardzo w tej materii nie zmieniły, ale koszty już znacząco urosły. Teraz ciężko jest znaleźć kierowcę, którego zadowolą 4 tysiące zł netto.
OdpowiedzUsuńZ pewnością trzeba to dokładnie przeanalizować, przeliczyć. Inwestycja w taką firmę nie będzie mała i można tu łatwo popłynąć. Podejdźcie do tematu z rozwagą.
OdpowiedzUsuńPrawda jest taka, że zapotrzebowanie na transport HDS jest coraz mniejsze. Wynika to przede wszystkim ze zmian w gospodarce, sposobów prowadzenia inwestycji. Kiedyś często można było spotkać HDS-y, teraz jest to w sumie rzadkość. Mieszkam w sporym mieście, jednakże w tym miesiącu może z 2-3 sztuki widziałem.
OdpowiedzUsuńFajnie się patrzy na te kalkulacje po tylu latach. Takie odstające od rzeczywistości. Teraz kierowcę ciężko znaleźć, jeżeli się zaoferuje mniej niż 6k na rękę. Trochę większe wymagania są, jeżeli chodzi o transport ponadgabarytowy. Kierowca, który ma odpowiednie umiejętności i doświadczenie, kosztuje więcej niż zwykły kierowca, który zaczyna swoją przygodę.
OdpowiedzUsuńW kwestii transportu i to jeszcze jeśli chodzi o transport HDS moim zdaniem trzeba korzystać z jak najbardziej doświadczonych i pewnych firm. Usługi na na prawdę wysokim poziomie z tego zakresu świadczy firma https://hds-marcinkiewicz.pl/. Posiadają oni spore doświadczenie w tego typu transporcie i mozna im w tej kwestii zaufać
OdpowiedzUsuńW obecnych czasach takie firmy transportowe cieszą się dużym powodzeniem. Gdybyście takiej potrzebowali to Przeprowadzki biur Gdańsk posiada kompleksową ofertę, gdzie oprócz przeprowadzek zajmuje się też usługami transportowymi nawet na trasach międzynarodowych. Na tej firmie można polegać.
OdpowiedzUsuńNie jest to tak, że kupujemy busa i zakładamy firmę transportową. Trzeba właśnie spełnić niezbędne wymagania, a poza tym jeszcze szukać zleceń, bo może nie być łatwe. Jeżeli chodzi o zlecenia na busa to portal Furgonetka Giełda bardzo dobrze się sprawdza. Warto spróbować tu poszukać klientów.
OdpowiedzUsuńJak widać nie jest to takie proste jak może się wydawać, zresztą w każdej firmie są mniejsze i większe wyzwania. Organizując z kolei transport międzynarodowy, eksportując towary za granicę, firma ccrw.pl także może się przydać. Załatwią tu niezbędne certyfikacje.
OdpowiedzUsuńŁadnie to wygląda.
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńWażna rzecz właśnie w tej branży, trzeba tego pilnować. Prowadząc firmę również rozwiązania od http://serwerpoczty.pl mogą wam się przydać.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.
OdpowiedzUsuńAkurat ja raczej pracuję w innej branży, ale dość często również korzystam z usług transportu. Najlepiej współpracuje mi się z firmą https://transport-gdansk.pl/ która świadczy usługi transportowe praktycznie w całym zakresie.
OdpowiedzUsuńWszystkim zainteresowanym tematem inwestycji chciałbym polecić stronę https://www.futurecapital.pl/ . Firma Future Capital pomoga w uzyskaniu pożyczek dla przedsiębiorców, pomagają z wszelkimi sprawami prawnymi oraz dbają o bezpieczeństwo transakcji.
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis. Warto było tutaj zajrzeć
OdpowiedzUsuńIle ludzi tyle pomysłów, trzeba dostosować się do rynku, a transport może być super pomysłem. Mnie tak zainteresowały przeprowadzki biur gdynia, tak żeby już kompleksowo się tym zająć.
OdpowiedzUsuńRozwiązanie warte uwagi
OdpowiedzUsuńWyczerpująco i szczegółowo opisany temat, świetny wpis
OdpowiedzUsuńInspirujący wpis :)
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy pomysł
OdpowiedzUsuńSuper artykuł. Bardzo pomocne informacje
OdpowiedzUsuńFajny pomysł, ciekawie opisane
OdpowiedzUsuńŚwietny artykuł
OdpowiedzUsuńŚwietnie. Taki biznes jest przyszłościowy - na pewno warto rozszerzyć usługi o zagraniczne. Sama ostatnio szukałam przewóz towaru do Grecji - ostatecznie znalazłam dobrą firmę.
OdpowiedzUsuńCiekawie opisany temat
OdpowiedzUsuńRewelacyjny jest ten wpis
OdpowiedzUsuńDobrze prowadzony transport krajowy z czasem można rozszerzyć na całą Europę, pozwala to na większe zyski ale wiążę się również z większą ilością obowiązków, formalności. Firmy transportowe mimo rosnącej konkurencji nie mogą narzekać na brak zleceń, nawet te nowo powstałe. To dobry pomysł na biznes.
OdpowiedzUsuńWszystkie informacje jak najbardziej pomocne
OdpowiedzUsuńciekawy pomysł
OdpowiedzUsuńSkoro szukacie konkretnego pomysłu na biznes, to pamiętajcie również o tym, że warto wziąć pod uwagę różne strategie prawne. Jestem zdania, że każda firma potrzebuje odpowiedniego wsparcia prawnego, z którego można korzystać w każdym momencie. Na stronie https://www.ptlegal.pl/ możecie zerknąć na informacje, które dotyczą prawa w biznesie i nie tylko. Na pewno warto przeczytać.
OdpowiedzUsuń