Biznes Plan Salonu Fryzjersko- Kosmetycznego
Wstęp
Biznes Plan jest sporządzony w celu uzyskania dofinansowania
z Powiatowego Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
Działalność ta będzie polegać na świadczeniu kompleksowych usług kosmetyczno-
fryzjerskich.
Usługi kosmetyczno- fryzjerskie kierowane będą głównie do
mieszkańców małej miejscowości XWZ oraz
okolicznych miejscowości liczących ok. 7,5 tys. Osób, z czego większość
stanowią kobiety powszechnie będące najczęstszymi klientami salonów
kosmetyczno- fryzjerskich.
Ważnym powodem, który przyczynił się do powstania tego
pomysłu są nasze spostrzeżenia. Kobiety mieszkające w miejscowości XWZ i
sąsiednich miejscowościach chcące skorzystać z kompleksowych usług tego typu
musza wybierać salony w oddalonych o 20 km większych miejscowościach.
Pomyśleliśmy więc, że dobrym rozwiązaniem będzie otwarcie
salonu kosmetyczno- fryzjerskiego w miejscowości XWZ.
1.
Charakterystyka przedsiębiorcy
Agnieszka Kowalska- absolwentka
Technikum usług kosmetycznych, 5- letni staż w zawodzie.
Z powodu niskich zarobków w salonie chce odejść.
Agata Nowak – absolwentka
ZSZ o profilu fryzjerskim 8- letni staż
w zawodzie.
Z powodu niskich zarobków w
salonie również chce zrezygnować.
Ponownie powracając do pracy zawodowej
zdecydowały się na otwarcie w swoim miejscu zamieszkania tj., XWZ własnego
salonu. Decyzje podjęły na podstawie analizy potencjalnego rynku tj.,
przeprowadzonych rozmów z mieszkańcami rodzinnej miejscowości oraz najbliższej
okolicy na temat ich potrzeb związanych z usługami kosmetyczno- fryzjerskimi, z
których wynikało duże poparcie i deklaracje korzystania z salonu. Ponadto
czynnikiem determinującym był brak bezpośredniej konkurencji w tych
miejscowościach oraz praca na własny rachunek.
2.
Charakterystyka firmy.
Salon kosmetyczno- fryzjerski „Afrodyta”
prowadzony jest w formie dwuosobowej działalności gospodarczej. Podmiotem
działalności jest kosmetyka i fryzjerstwo damsko- męskie świadczone osobiście
przez właścicielki salonu.
Firma
zlokalizowana jest w mieszkaniu jednej z właścicielek.
Powierzchnia lokalu wynosi 55 m2 i jest przystosowana do prowadzenia tej
działalności . Odpowiednio wygospodarowano miejsce na stanowiska pracy i
poczekalnię dla klientów.
3. Misja
firmy
Misja firmy jest
zaspokajanie potrzeb mieszkańców XWZ oraz okolicznych miejscowości w zakresie
kompleksowych usług kosmetyczno- fryzjerskich w ten sposób, aby ich satysfakcja
przekładała się na gwarancję skorzystania z salonu, oraz pozostania w nim stając się lojalnym klientem.
4. Wizja
firmy
Wizja firmy zakłada
świadczenie usług kosmetyczno- fryzjerskich na jak najwyższym poziomie ,
jednocześnie stale dostosowanych do aktualnych trendów w modzie a przede
wszystkim upodobań i możliwości finansowych klientów.
Ma na celu
upowszechnić i przekonać do zadbanego wizerunku dzięki pięknej cerze oraz
zdrowym włosom za przystępną cenę.
5. Plan
marketingowy
Opis usług
Salon kosmetyczno-
fryzjerski „Afrodyta” oferować będzie szeroki zakres usług kosmetyczno-
fryzjerskich związanych z pielęgnacją i stylizacją włosów oraz szeroka gamę
zabiegów kosmetycznych. Usługi są dostosowane do oczekiwań potencjalnych klientów i odpowiadają aktualnym trendom w
modzie.
Oferta salonu
obejmuje:
Usługi fryzjerskie
w tym:
§
Strzyżenie damskie i męskie
§
Modelowanie
§
Farbowanie
§
Pasemka
§
Balejaż
§
Trwała ondulacja
§
Zabiegi regenerujące włosy
Usługi Kosmetyczne w tym:
§ Henna
§ Depilacja
twarzy
§ Depilacja
ciała
§ Pedicure
§ Manicure
§ Tipsy(akryl,
żel)
§ Uzupełnienie
tipsów
§ Paznokcie
sztuczne
§ Utwardzenie
naturalnych paznokci
§ Makijaż
dzienny i okolicznościowy
§ Przekłuwanie
uszu
§ Zabiegi
na twarzy w tym
§ Masaż
twarzy
§ Piling
twarzy
§ Oczyszczanie
tradycyjne
§ Oczyszczenie
bezinwazyjne
§ Zabiegi
pielęgnacyjne twarzy
Wszystkie usługi
świadczone są osobiście przez właścicielki salonu, które mają duże
doświadczenie zawodowe, przez co ich poziom i jakość świadczących usług jest
wysoka.
Salon „Afrodyta”
poza fachową obsługą zapewnia możliwość rezerwacji terminów.
6. Ceny
usług
Ceny usług świadczących
przez nasz salon kształtują się na średnim poziomie w stosunku do konkurentów. Strategia
cenowa opiera się na ponoszonych kosztach związanych z prowadzoną DG,
oraz jest dostosowana do możliwości finansowych klientów.
Cennik usług
Usługi fryzjerskie
|
Cena [zł]
|
Strzyżenie
|
12
|
Modelowanie
|
15-30
|
Upięcie w tym fryzury ślubne
|
30-70
|
Farbowanie
|
20-30
|
Pasemka
|
35-60
|
Balejaż
|
50-80
|
Trwała ondulacja
|
35
|
Zabiegi regenerujące włosy
|
20
|
Mycie
|
8
|
Usługi
kosmetyczne
|
Cena [zł]
|
Henna
|
6-10
|
Depilacja
twarzy
|
8-20
|
Depilacja ciała
|
15-50
|
pedicure
|
25-40
|
manicure
|
12-30
|
tipsy
|
80
|
Uzupełnienie
|
40
|
Makijaż
|
40-60
|
Przekłuwanie
uszu
|
25
|
Zabiegi na
twarz
|
Cena [zł]
|
Masaż
|
20
|
piling
|
30
|
Oczyszczenie tradycyjne
|
40
|
Oczyszczenie
bezinwazyjne
|
60
|
Zabieg
pielęgnujący twarz
|
60-100
|
Finansowanie działalności:
W biznesplanie warto także zawrzeć analizę SWOT (mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia) oraz analizę konkurencji. Zazwyczaj wnioski o dotację zawierają obie te rzeczy.
OdpowiedzUsuńWyposażenie to kwestia względna, wycena zależy od tego gdzie kupicie. Pod moim nickiem macie tanią hurtownię. Ale generalnie radzę stawiać na optymalizację, czyli po prostu szukajcie najwyższej jakości rozwiązań w dobrej cenie. To się opłaca - i przekłada później na podejście klientów.
OdpowiedzUsuńWejdźcie pod mój nick, tam jest odnośnik do sklepu z wyposażeniem salonów fryzjerskich. Ilu elementów z tych które zostały tam wymienione, rzeczywiście potrzebuję, a bez czego można się realnie obejść?
OdpowiedzUsuńNie wiesz od czego zacząć? Zacznij od systemu CRM! Rzuć na to okiem! https://kamflex.pl/blog/45#crm-dla-salonu-fryzjerskiego
OdpowiedzUsuńWażny na samym początku jest także wybór sprawdzonego dostawcy sprzętu i kosmetyków. Ja ze swojego doświadczenia mogę polecić firmę https://cosmed24.pl. Ceny są konkurencyjne, ale nie to jest najważniejsze. Jakość ich produktów jest naprawdę świetna.
OdpowiedzUsuńBardzo dobry pomysł na biznes :) Ja też pracuję w tej branży i jeśli chodzi o dobrą hurtownię kosmetyczną to od siebie polecam MIMARI. Można tam dostać w dobrej cenie m.in świetne urządzenie do modelowania sylwetki Magnifico. Używamy go od kilku dni i przyznam, że efekty widoczne są już po pierwszych zabiegach. Super :)
OdpowiedzUsuńOsoby które prowadzą salon fryzjerski warto aby zaopatrzyły się w podstawowe akcesoria fryzjerskie.
OdpowiedzUsuńWarto również zadbać o odpowiednie meble, które znajdziesz w naszym sklepie.
OdpowiedzUsuń:)
OdpowiedzUsuńW momencie gdy znajdziecie odpowiedniego dostawce koszta mogą jeszcze bardziej spaść ;) ja na przykład współpracuję z Didier Lab sklep
OdpowiedzUsuńFunkcja która jest dostępna jako analizer skóry możemy zbadać poziom nawilzenia skóry. Możesz sprawdzić jakie zabiegi będą potrzebne dla twojego pacjenta. https https://medikapoland.pl/pl/12-kosmetyki-medika Lekarze którzy wykonują są bardzo doświadczeni i wykonują zabiegi które np eliminuje rozstępy, redukcje celulitu czy leczeniu nadpotliwości.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńProwadzenie własnego biznesu to nie lada wyzwanie i wymaga nie tylko wiedzy ale także umiejętności jaką jest przedsiębiorczość. Pomocna w tym przypadku będzie reklama jaką oferują agencje reklamowe. W przypadku salonu fryzjerskiego to rozwiązanie, które warto wziąć pod uwagę
OdpowiedzUsuńŚwietny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego i fajnego artykułu.
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis. Muszę koniecznie pokazać go mojej przyjaciółce. Rozważa otwarcie własnego salonu, także niewątpliwie ten tekst będzie dla niej bardzo pomocny. Odpowiedni biznes plan to przecież podstawa! Dotyczy to zarówno firmy fryzjersko-kosmetycznej jak i każdej innej.
OdpowiedzUsuńŚwietny biznesplan. Jednak to niestety nie wystarczy aby otworzyć salon kosmetyczny. Trzeba też mieć pomysł na zorganizowanie jego wnętrza. Jeśli chodzi o projekt lokalu to myślę, że warto zwrócić się do specjalistów online https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/lokal . W końcu to architekci i znają się na rzeczy.
OdpowiedzUsuńTaki biznes ma szansę na sukces! Każda kobieta praktycznie z takich usług korzysta dlatego zapotrzebowanie jest bardzo duże. Ale i konkurencja dlatego trzeba przemyśleć jak ten biznes się będzie prowadzić. Może na https://azitylkokobieta.pl/ znajdziecie wskazówki? Widzę, że to miejsce gdzie zrzeszają się aktywne zawodowo kobiety i dzielą się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami jak biznes prowadzić aby odnosić sukcesy.
OdpowiedzUsuń