niedziela, 11 marca 2012

Pomysł na firmę- Salon fryzjersko- kosmetyczny


Biznes Plan Salonu Fryzjersko- Kosmetycznego
Wstęp
Biznes Plan jest sporządzony w celu uzyskania dofinansowania z Powiatowego Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Działalność ta będzie polegać na świadczeniu kompleksowych usług kosmetyczno- fryzjerskich.
Usługi kosmetyczno- fryzjerskie kierowane będą głównie do mieszkańców małej miejscowości  XWZ oraz okolicznych miejscowości liczących ok. 7,5 tys. Osób, z czego większość stanowią kobiety powszechnie będące najczęstszymi klientami salonów kosmetyczno- fryzjerskich.
Ważnym powodem, który przyczynił się do powstania tego pomysłu są nasze spostrzeżenia. Kobiety mieszkające w miejscowości XWZ i sąsiednich miejscowościach chcące skorzystać z kompleksowych usług tego typu musza wybierać salony w oddalonych o 20 km większych miejscowościach.
Pomyśleliśmy więc, że dobrym rozwiązaniem będzie otwarcie salonu kosmetyczno- fryzjerskiego w miejscowości XWZ.

1.       Charakterystyka przedsiębiorcy
Agnieszka Kowalska- absolwentka Technikum usług kosmetycznych, 5- letni staż w zawodzie.
Z powodu niskich zarobków  w salonie chce odejść.
Agata Nowak – absolwentka ZSZ  o profilu fryzjerskim 8- letni staż w zawodzie.
Z powodu niskich zarobków w salonie również chce zrezygnować.

Ponownie powracając do pracy zawodowej zdecydowały się na otwarcie w swoim miejscu zamieszkania tj., XWZ własnego salonu. Decyzje podjęły na podstawie analizy potencjalnego rynku tj., przeprowadzonych rozmów z mieszkańcami rodzinnej miejscowości oraz najbliższej okolicy na temat ich potrzeb związanych z usługami kosmetyczno- fryzjerskimi, z których wynikało duże poparcie i deklaracje korzystania z salonu. Ponadto czynnikiem determinującym był brak bezpośredniej konkurencji w tych miejscowościach oraz praca na własny rachunek.
2.       Charakterystyka firmy.
Salon kosmetyczno- fryzjerski „Afrodyta” prowadzony jest w formie dwuosobowej działalności gospodarczej. Podmiotem działalności jest kosmetyka i fryzjerstwo damsko- męskie świadczone osobiście przez właścicielki salonu.
Firma zlokalizowana jest w mieszkaniu jednej z właścicielek.
 Powierzchnia lokalu wynosi 55 m2  i jest przystosowana do prowadzenia tej działalności . Odpowiednio wygospodarowano miejsce na stanowiska pracy i poczekalnię dla klientów.


3.       Misja firmy   
Misja firmy jest zaspokajanie potrzeb mieszkańców XWZ oraz okolicznych miejscowości w zakresie kompleksowych usług kosmetyczno- fryzjerskich w ten sposób, aby ich satysfakcja przekładała się na gwarancję skorzystania z salonu, oraz pozostania w nim  stając się lojalnym klientem.
4.       Wizja firmy
Wizja firmy zakłada świadczenie usług kosmetyczno- fryzjerskich na jak najwyższym poziomie , jednocześnie stale dostosowanych do aktualnych trendów w modzie a przede wszystkim upodobań i możliwości finansowych klientów.
Ma na celu upowszechnić i przekonać do zadbanego wizerunku dzięki pięknej cerze oraz zdrowym włosom za przystępną cenę.

5.       Plan marketingowy
Opis usług
Salon kosmetyczno- fryzjerski „Afrodyta” oferować będzie szeroki zakres usług kosmetyczno- fryzjerskich związanych z pielęgnacją i stylizacją włosów oraz szeroka gamę zabiegów kosmetycznych. Usługi są dostosowane do oczekiwań potencjalnych  klientów i odpowiadają aktualnym trendom w modzie.
Oferta salonu obejmuje:
Usługi fryzjerskie w tym:
§  Strzyżenie damskie i męskie
§  Modelowanie
§  Farbowanie
§  Pasemka
§  Balejaż
§  Trwała ondulacja
§  Zabiegi regenerujące włosy
Usługi Kosmetyczne w tym:
§  Henna
§  Depilacja twarzy
§  Depilacja ciała
§  Pedicure
§  Manicure
§  Tipsy(akryl, żel)
§  Uzupełnienie tipsów
§  Paznokcie sztuczne
§  Utwardzenie naturalnych paznokci
§  Makijaż dzienny i okolicznościowy
§  Przekłuwanie uszu
§  Zabiegi na twarzy w tym
§  Masaż twarzy
§  Piling twarzy
§  Oczyszczanie tradycyjne
§  Oczyszczenie bezinwazyjne
§  Zabiegi pielęgnacyjne twarzy
Wszystkie usługi świadczone są osobiście przez właścicielki salonu, które mają duże doświadczenie zawodowe, przez co ich poziom i jakość świadczących usług jest wysoka.
Salon „Afrodyta” poza fachową obsługą zapewnia możliwość rezerwacji terminów.
6.       Ceny usług
Ceny usług świadczących przez nasz salon kształtują się na średnim poziomie w stosunku do konkurentów. Strategia cenowa opiera się na ponoszonych kosztach związanych z prowadzoną   DG, oraz jest dostosowana do możliwości finansowych klientów.
Cennik usług

Usługi fryzjerskie
Cena [zł]
Strzyżenie
12
Modelowanie
15-30
Upięcie w tym fryzury ślubne
30-70
Farbowanie
20-30
Pasemka
35-60
Balejaż
50-80
Trwała ondulacja
35
Zabiegi regenerujące włosy
20
Mycie
8

Usługi kosmetyczne
Cena [zł]
Henna
6-10
Depilacja twarzy
8-20
Depilacja ciała
15-50
pedicure
25-40
manicure
12-30
tipsy
80
Uzupełnienie
40
Makijaż
40-60
Przekłuwanie uszu
25

Zabiegi na twarz
Cena [zł]
Masaż
20
piling
30
Oczyszczenie tradycyjne
40
Oczyszczenie bezinwazyjne
60
Zabieg pielęgnujący twarz
60-100


Finansowanie działalności:

17 komentarzy:

  1. W biznesplanie warto także zawrzeć analizę SWOT (mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia) oraz analizę konkurencji. Zazwyczaj wnioski o dotację zawierają obie te rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyposażenie to kwestia względna, wycena zależy od tego gdzie kupicie. Pod moim nickiem macie tanią hurtownię. Ale generalnie radzę stawiać na optymalizację, czyli po prostu szukajcie najwyższej jakości rozwiązań w dobrej cenie. To się opłaca - i przekłada później na podejście klientów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wejdźcie pod mój nick, tam jest odnośnik do sklepu z wyposażeniem salonów fryzjerskich. Ilu elementów z tych które zostały tam wymienione, rzeczywiście potrzebuję, a bez czego można się realnie obejść?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiesz od czego zacząć? Zacznij od systemu CRM! Rzuć na to okiem! https://kamflex.pl/blog/45#crm-dla-salonu-fryzjerskiego

    OdpowiedzUsuń
  5. Ważny na samym początku jest także wybór sprawdzonego dostawcy sprzętu i kosmetyków. Ja ze swojego doświadczenia mogę polecić firmę https://cosmed24.pl. Ceny są konkurencyjne, ale nie to jest najważniejsze. Jakość ich produktów jest naprawdę świetna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry pomysł na biznes :) Ja też pracuję w tej branży i jeśli chodzi o dobrą hurtownię kosmetyczną to od siebie polecam MIMARI. Można tam dostać w dobrej cenie m.in świetne urządzenie do modelowania sylwetki Magnifico. Używamy go od kilku dni i przyznam, że efekty widoczne są już po pierwszych zabiegach. Super :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Osoby które prowadzą salon fryzjerski warto aby zaopatrzyły się w podstawowe akcesoria fryzjerskie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto również zadbać o odpowiednie meble, które znajdziesz w naszym sklepie.

    OdpowiedzUsuń
  9. W momencie gdy znajdziecie odpowiedniego dostawce koszta mogą jeszcze bardziej spaść ;) ja na przykład współpracuję z Didier Lab sklep

    OdpowiedzUsuń
  10. Funkcja która jest dostępna jako analizer skóry możemy zbadać poziom nawilzenia skóry. Możesz sprawdzić jakie zabiegi będą potrzebne dla twojego pacjenta. https https://medikapoland.pl/pl/12-kosmetyki-medika Lekarze którzy wykonują są bardzo doświadczeni i wykonują zabiegi które np eliminuje rozstępy, redukcje celulitu czy leczeniu nadpotliwości.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Prowadzenie własnego biznesu to nie lada wyzwanie i wymaga nie tylko wiedzy ale także umiejętności jaką jest przedsiębiorczość. Pomocna w tym przypadku będzie reklama jaką oferują agencje reklamowe. W przypadku salonu fryzjerskiego to rozwiązanie, które warto wziąć pod uwagę

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego i fajnego artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny wpis. Muszę koniecznie pokazać go mojej przyjaciółce. Rozważa otwarcie własnego salonu, także niewątpliwie ten tekst będzie dla niej bardzo pomocny. Odpowiedni biznes plan to przecież podstawa! Dotyczy to zarówno firmy fryzjersko-kosmetycznej jak i każdej innej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny biznesplan. Jednak to niestety nie wystarczy aby otworzyć salon kosmetyczny. Trzeba też mieć pomysł na zorganizowanie jego wnętrza. Jeśli chodzi o projekt lokalu to myślę, że warto zwrócić się do specjalistów online https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/lokal . W końcu to architekci i znają się na rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Taki biznes ma szansę na sukces! Każda kobieta praktycznie z takich usług korzysta dlatego zapotrzebowanie jest bardzo duże. Ale i konkurencja dlatego trzeba przemyśleć jak ten biznes się będzie prowadzić. Może na https://azitylkokobieta.pl/ znajdziecie wskazówki? Widzę, że to miejsce gdzie zrzeszają się aktywne zawodowo kobiety i dzielą się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami jak biznes prowadzić aby odnosić sukcesy.

    OdpowiedzUsuń