czwartek, 24 maja 2012

Cała prawda o AIP


Cała Prawda  Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości.AIP dla firm, czy firma dla AIP.

 Jakiś czas temu zachwalałem posiadanie firmy w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości. Niskie koszty, brak opłat ZUS, darmowa powierzchnia biurowa, tani marketing.
 Sam taką firmę prowadziłem, właśnie jestem na etapie rezygnacji i wyjścia – jakiś koszmar po prostu z ich organizacją.
Z mojego punktu widzenia widzę, że AIP to w duży stopniu marketingowa wydmuszka - dużo hałasu, ładne ulotki i piękne hasła. Niestety rzeczywistość już taka różowa nie jest i mogę podać szereg przykładów, które mogą to udowodnić.
AIP nie pozwalając wypłynąć na głęboką wodę stwarzając liczne bariery.
Główne grzechy  AIP to;
1.Samodzielnie nie można podpisać żadnej umowy(wszystko musi przejść przez AIP),dział prawny może zweryfikować tylko 1 umowę miesięcznie(na początku działalności jest to spory problem).

2.Faktury muszą być wystawiane na AIP(nie wygląda to poważnie w oczach potencjalnego klienta jak i nie pomaga w promowaniu własnej marki).
3. Pozyskiwanie zleceń - to coś czym AIP się szczyci mówiąc że pomaga pozyskiwać zlecenia firmom. Szczerze nie zauważyłem. A przecież można by pomóc firmom działającym w konkretnym inkubatorze. Każdy dyrektor wie (albo powinien wiedzieć) jakie firmy u niego działają, więc wie które zlecenia pozyskiwane przez centralę podrzucać "swoim" niestety tak się nie dzieje.
4. Szkolenia - nie było żadnego profesjonalnego od czasu zmiany kadry kierowniczej adresowanego do firm w AIP. Podczas szkolenia (pseudoszkolenia) wolą zaglądać na facebooka
5.Komunikacja.
Gdy są potrzebni to:
- nie odbierają telefonów
-nie odpisują na maile
-nie siedzą w gabinecie w porze dyżurów i na dokładkę nawet nie odpisują na smsy

Sama idea AIP jest świetna i można za jej pomocą zrobić bardzo ciekawe rzeczy. Jednak chyba AIP zbyt mocno jest obecnie przekonane o własnej "zajebistości" przez co nie dostrzega swych mankamentów. Mnie denerwuje/śmieszy jeszcze pewien mały szczegół - swego rodzaju "zadęcie" ludzi związanych z AIP...takie pozowanie na wielkich biznesmenów palących cygara, pijących whisky i zawsze ubranych w garnitury, bez względu czy okazja tego wymaga czy nie...ale to już moje czysto subiektywne odczucie.


Profesjonalne doradztwo dla firm oraz osób zakładających firmę:

http://www.online-finance.pl/ksiegowosc.html

5 komentarzy:

  1. Nie polecam AIP - porównuje to do Sp. z o.o. , gdzie jest masa formalnosci ale nie w swoim imieniu. Jesli ktoś myśli o e-biznesie , gdzie musi być jak pocisk czy błyskawica, AIP spowalnia działanie i przyczynia się do obniżenia efektywności. Mała swoboda, duże prowizje i koszty prowadzenia biznesu , a najgorszy ten formalizm.

    OdpowiedzUsuń
  2. Istnieje jeszcze American International Corporation, tam koszty miesięczne masz jeszcze niższe, a dalej jest to w 100% legalne. I akurat taka optymalizacja jest oplacalna.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie jak ja rozwijałam firmę to robiłam to na własną rękę i jestem zdania, że cały czas dobrze działa. Dlatego jestem zdania, że jeśli wdrożymy https://www.connecto.pl/system-dms-connecto/ to będzie kolejny etap rozwoju w moim przedsiębiorstwie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że takie miejsca mogą pomóc młodym osobom aby ruszyły ze swoim biznesem. Należy moim zdaniem wziąć pod uwagę fakt, że samo prowadzenie firmy powinno być rozwojowe. Dlatego jak dla mnie idealne rozwiązania dla biznesu posiada https://craftware.pl/dla-biznesu/rozwiazania-dla-biznesu/ i to właśnie dzięki nim moja firma jest w stanie cały czas iść do przodu.

    OdpowiedzUsuń